onsdag 1 oktober 2014

City of Ashes - Cassandra Clare


Serie: The mortal instruments #2

(Läst i september)

Historien om skuggjägarna forsätter, Valentine har bägaren och har stora planer att störta klaven och ta över skuggjägarvärlden. Relationen mellan Clary och Jaces relation fortsätter utvecklas men Jaces lojalitet svajar, tänk om hans pappa faktiskt har rätt?

Mitt omdömde: Den fortsätter precis lika spännande som förra gången och man är hela tiden nyfiken på hur det ska gå med alla. Dessutom är jag helt inne i Jace och Clarys relation. Jag är en av de som absolut tycker att de ska vara tillsammans, de känner inte varandra som syskon och då blir det på något sätt inte lika konstigt. Jag hade gärna velat ha lite mindre förutsägbart slut på den i boken. Det ältas hela tiden fram och tillbaka, ska de bli tillsammans eller inte, men det känns ändå inte som om de har kommit längre i slutet av boken. 

Jag gillar att hon får in mer relationer, det är alltid roligt i böcker som inte är skrivna i jag-form att variera mellan olika. Jag är så himla glad för Alec, tyckte så himla synd om honom i förra. 

Dialogerna har nästan höjts ännu mer och jag går från att skratta hysteriskt till att vara spänd och orolig för alla. 

Sammanfattningsvis en grym bok som ni bara måste fortsätta med! 

Bästa karaktär: tja...det är nog fortfarande Jace även om Clary höjde sig lite grann. 
Bästa delen: Jag skrattade sjukt mycket i delen med Jace i varulvarnas bar. Han är bara grym! 

Läsutmaning #3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar