onsdag 1 oktober 2014

City of Bones - Cassandra Clare


  
Serie: The Mortal Instruments #1
Sidor: 485

(Läst i september)

Clary är en helt vanlig tonårstjej tills hon helt plötsligt träffar på tre andra ungdomar som bara hon kan se. Efter att hennes mamma spårlöst försvinner får hon reda på den världen som hållts gömd för henne, en värld med demoner.

Mitt omdöme: Jag blev väldigt glad när jag läste om den här serien. Och jag läste nästan bara bra saker. Så det är klart att jag hade rätt höga förväntningar när jag började. Den levde verkligen upp till dem! Det bästa är karaktärerna. De har alla grym humor och är så coola. Ibland blir de lite för perfekta men det gör ingenting. Konversationerna mellan Jace, Alec, Isabelle och Clary är nästan alltid roliga rakt igenom och jag skrattade nästan hela tiden. Jace är en av de bästa karaktärerna jag läst om på länge, hans attityd är underbar!

Det är alltid roligt att läsa första boken i en sådan här lång serie, det öppnar upp så mycket och man får möta många nya. Världen är spännande och man blir nyfiken på alla olika delar. Jag blev väldigt sugen på att direkt börja på nästa för att få veta hur allt utvecklar sig. 

Jag tycker att alla som inte redan har läst den ska ta upp den direkt, det är verkligen än av de bättre fantasyböckerna jag läst på länge!

Bästa karaktären: Jace
Bästa delen: hm... svårt att välja, men älskar alla delar när alla skuggjägarna pratar med varandra. 

Läsutmaning #28

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar