onsdag 1 oktober 2014

Om jag stannar - Gayle Forman


Serie: If I Stay #1
Sidor: 190

(Läst i september)

Mia har ett bra liv, bra familj och en bra pojkvän. Sedan vänds allt upp och ner. Hon förlorar hela familjen i bilolyckan hon själv överlever. Nästa dygn på sjukhuset måste hon själv vill stanna med Adam och kämpa vidare eller glida vidare med sin familj. 

Mitt omdömde: Åh.. jag vill verkligen älska den här. Jag hade SÅ höga förväntningar och Gayle Forman verkade jättebra. Men.. för det första tycker jag att den är lite för kort, det hade kunnat bli en underbar bok eftersom storyn är fantastisk. Men den var för kort för att man skulle komma in i den. Och även om det är mycket flashbacks och man får veta på det mesta om hennes förflutna kändes det inte som man lärde känna Mia. Jag visste fortfarande inte vem hon var. Jag hade önskat att man fick veta mer vad hon tänkte och kände där på sjukhuset. 

Dessutom får jag panik på henne för att jag skulle tycka att det var självklart att stanna för Adam, speciell eftersom deras relation verkar så perfekt. Att hon ens funderar på att lämna honom och Kim gör mig ... arrghh. 

Det positiva med att den är kort är att man inte har någon aning om hur hon kommer välja förrän precis i slutet. 

Nåja, jag tycker att ni ska försöka i alla fall. Det är många som älskar den, jag hade kanske bara för höga förväntningar.

Läsutmaning #44

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar